سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب روانشناسی برای ترجمه

آیا زبان می تواند بر روشی که ما احساس می کنیم تأثیر بگذارد؟

    نظر

آیا زبان می تواند بر روشی که ما احساس می کنیم تأثیر بگذارد؟

آیا زبان می تواند در روشی که احساسات را تجربه می کنیم ، تأثیر بگذارد؟ محققان بیش از هر زمان دیگر دریافته اند که زبان نه تنها بر نحوه برقراری ارتباط ما تأثیر می گذارد ، بلکه بر نحوه تفکر ما نیز تأثیر می گذارد (به مقاله قبلی من مراجعه کنید) و همانطور که اخیراً کشف شده است ، روشی که ما احساسات را تجربه می کنیم. این ممکن است برای کسانی که در یک خانواده دو زبانه رشد کرده اند ، یا خودشان دو زبانه هستند ، جای تعجب نداشته باشد. همانطور که گاهی اوقات در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به تصویر کشیده می شود ، گرچه ممکن است اغراق آمیز باشد ، بلندگوهای دو زبانه گاهی اوقات هنگام بیان یا احساس احساسات مختلف بین زبانها جابجا می شوند (فکر کنید پنه لوپه کروز در آسمان وانیلی ).

به تازگی ، استفان چن و چینگ ژو ، دانشمندان روانشناسی در ایالات متحده ، مقاله ای را در مورد جنبه عاطفی "تغییر کد" ، که اصطلاح زبانی برای استفاده از چندین زبان در مکالمه است ، در ژورنال Perspectives of Psychological Science منتشر کردند. به گفته این محققان ، زبانهایی که والدین برای گفتگو و ابراز احساسات مختلف به کار می برند ، می تواند بر روشی که فرزندانشان احساسات را تجربه می کنند ، تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، زیرا بیان مستقیم احساسات به فنلاندی معمول نیست ، ممکن است والدینی که به انگلیسی و فنلاندی صحبت می کنند ، ممکن است از انگلیسی استفاده کند تا احساس عشق را با کودکان به اشتراک بگذارد. به نوبه خود ، این کودکان متوجه می شوند که وقتی والدینشان به انگلیسی صحبت می کنند ، احتمالاً ابراز احساسات می کنند.

اگرچه هنوز در این زمینه هنوز مطالعات زیادی باقی مانده است ، اما معتقدم که این محققان به موضوعی روی آورده اند. در تجربه شخصی خودم در صحبت با افراد دو زبانه ، متوجه شده ام وقتی افراد احساس عاطفی مکالمه تغییر می کنند ، افراد تمایل به تغییر زبان دارند. این که آیا این به دلیل سطح آسایش ، بستر فرهنگی یا توانایی زبانهای مختلف در بیان دقیق احساسات خاص است ، هنوز تحقیقات زیادی برای پژوهشگران باقی مانده است.

این تحقیق پیامدهای قابل توجهی برای زبانشناسی و زبان دارد. به ویژه ، این شواهد بیشتری در مورد تفاوت های شدید در زبان های جهان و اهمیت استفاده از متخصصان زبان برای هرگونه نیاز ترجمه نشان می دهد. ترجمه های معتبر ، به عنوان یک رهبر جهانی در خدمات ترجمه چند زبانه ، به صدها نفر از متخصصان زبان دسترسی دارد و خوشحالم که می توانید در پروژه ترجمه بعدی خود نقل قول رایگان ارائه دهید.

Linkedin Poll:
آیا فکر می کنید زبان بر نحوه تجربه احساسات تأثیر می گذارد؟

برچسب گذاشته شده با: خدمات ترجمه ترجمه چند زبانه زبانشناسی احساسات